15 mars 2013

Visa Till Anne-Charlotte (De Fyra Årstiderna)

En nyskriven visa med egen text och musik som heter "Visa Till Anne-Charlotte (De Fyra Årstiderna)". Inspelad i all hast i vardagsrummet.

Visa Till Anne-Charlotte (De Fyra Årstiderna)
Text och Musik Per Malmborg

Sen september, löven singlar
Sakta ifrån trädets gren
Jag plockar fram vår vackra lampa
Fyller den med fotogen

#Lågan lyser fin och varm
Kom till mig nu, här är min arm
Ska vi dansa här i köket
Mot mitt bröst, din runda barm# x2
*********************
Vintern kommer snön börjar falla
Lägger sig på gräs och mark
Veden brinner nu i spisen
Värmen kommer skön och stark

#Ute faller snön så smått
På vårt eget lilla slott
Vi dansar i det varma köket
Räck mig handen Anne-Charlotte# x2
*********************
Våren kommit, vid Slottsholmen
Strömmingen den har gått till
Ta ett spö nu och följ med mig
Ska vi fiska om du vill

#Salt jag över fisken strör
I pannan fräser guldbrunt smör
Vi ska dansa här i köket
Man och kvinna inget stör# x2
*********************
Köket doftar nybryggt kaffe
Sommarsolen strömmar in
Morgonrocken gled åt sidan
Solens strålar på ditt skinn

#Ut ur radion strömmar svensktopp
Jag tar din hand och bjuder opp
Nakna dansar vi i köket
Hud mot hud och kropp mot kropp# x2

Inga kommentarer: