30 maj 2018

Härligt väder på Attendolunken på Lindögården

Bild: Lindögården
Vilket härligt väder det blev under Attendolunken. Pensionärer och personal gick en liten tipspromenad i det härliga vädret.
Vid målgången serverades grillad korv med bröd samt fika.
Jag underhöll två pass med sommarvisor. I pausen var det prisutdelning.
Det är alltid en härlig stämning på Lindögården.
Jag fick ett fint samtal med några pensionärer jag känner privat, en mycket humoristisk man och hans fru, båda har kvar glimten i ögat trots hög ålder. Jag tillägnade dem en sång, "Man ska leva för varandra", för det har de gjort i alla dagar.
Jag har underhållit flera gånger under Attendolunken, men nu blev det sista gången. Lindögården kommer från hösten att drivas av Polstjärnan under ungefär samma former som tidigare.

Inga kommentarer: