19 september 2018

Markoolio och Jimi Hendrix på Garpekullen

Det var många sångare idag i matsalen på Garpekullen. Vi sjöng många önskesånger, men det kom också önskemål på hårdrock, jag kan inga hårdrockslåtar, och jag tror inte jag skulle kunna framföra t.ex. ACDC särskilt väl, det fick bli "Proud Mary", Creedence Clearwater Revivals gamla hit, och den föll hyfsat i smaken.
En kille som gärna sitter med, men bara ett litet tag, satt med hela stunden idag. Han satt långt fram idag och orkade sitta med hela tiden. Han vill höra Jimi Hendrix, Jag ska ta med mig texten till "Hey Joe" till nästa gång.
En brukare och en personal önskar sen att Jag ska spela några Markooliolåtar, jag tvivlar på att de ska in i allsångshäftet, men det är klart jag ska försöka hitta nån som passar.

Inga kommentarer: