16 oktober 2018

Allsång på Lindögården

Jag hade glömt min allsångspärm i Göteborg och fick göra en ny till besöket på Lindögården.
Jag hade tänkt äta lunch där men det blev försent, nästa gång jag är där ska jag be dem sätta undan en portion, jag missade Biff Lindström. Restaurang Lindögården har en bra lunchmeny, jag tror nog att de får räkna med en del gäster i framtiden.
Jag har funderat lite på om jag kanske skulle skräddarsy en ny allsångspärm till Lindögården, men vi får se i framtiden.
De som samlats gav förslag på sånger vi skulle sjunga och det blev "Tusistens klagan", "Man ska leva för varandra", "Fröken Fräken", "Säg inte nej", "En sjöman älskar havets våg" och en dam önskade "Snickerboa", Emils visa, det är kanske inte fel med en och annan barnvisa i bagaget.
En härlig sångstund för härliga människor.

Inga kommentarer: