21 februari 2013

Stackars Connys Visa (Full som en Kastrull)

Jag lägger upp ett eget alster som är skrivet för några dagar sen och inspelad i vardagsrummet nyss.
*****************************

*****************************
Stackars Connys Visa
(Full som en Kastrull)
*****************************
På krogen ska jag ut ikväll
Jag gör mig riktigt fin
Jag tvättar mig i grenen
Och tar byxor av gabardin
Jag har en fräsig skjorta
Och skinnvästen är på
Efter tio burkar starköl
Så är det dags att gå

Jag snubblar in på Briggen
Beställer Eau de Vie
Jag spanar runt på brudarna
Och ser en tjej så fin
Jag travar fram till henne
Sluddrar, du är kåt och söt
Hon kastar ett glas öl på mig
Så skjortan är nu blöt
*****************************
För jag är full, jag är full,
Jag är full som en kastrull
Ja, jag är full, jag är full,
Jag är full som en kastrull
Ja, jag är full, jag är full,
Jag är full som en kastrull
Jag försöker ragga brudar
Men får aldrig nån omkull
*****************************
Jag står i kön till muggen
Framför mig står en tjej
Jag tar ett tag i hennes gump
Hon blir arg och vänder sej
Jag får en smäll i nyllet
Så pannan trillar ner
Och tjejen hon är borta
Jag står kvar och fånigt ler

Jag tar ett shot av något starkt
Det kvittar vad det är
Det är den allra sista
Jag lovar och jag svär
Jag försöker vara comme il faut
Jag öppnar upp mitt gap
Jag vill säga något intressant
Men ur truten kom en rap
*****************************
För jag är full, jag är full,
*****************************
Men nu är kvällens fröjder slut
Jag tappat har mitt mod
Här ligger jag i rännsten
Ur munnen kommer blod
Ja, vakten slängde ut mig
Det blir ju så ibland
Jag ser på trottoaren
Där ligger min framtand

Nej, ingen tjej vill se åt mig
Nej, mig vill ingen ha
Jag är så väldigt ensam
Men är jag full då är jag glad
Jag har letat väldigt länge
I Sveriges långa land
Men den enda som vill ha mig
Är min egen högra hand
*****************************
För jag är full, jag är full,
*****************************

Inga kommentarer: