19 april 2013

Marans visa (Klockan fyra på natten) Text och musik: Per Malmborg

Jag testar här den nya gitarren jag bytte till mig (Sigma 000r-28vs)

Marans visa (Klockan fyra på natten)
Text och Musik: Per Malmborg
Inspelad i all förtvivlan...
Från källaren...

Fast jag sitter på krogen med massor av folk
Så är jag ju ensam ändå
Dom andra de skrattar åt menlösa skämt
Och snart är det dags att gå

Jag tar upp en cigg och tänder på fimpen
Och minns den tid när jag log
I askoppen ligger det krossade drömmar
Som allesammans dog
******************************
men jag är inte alltid så ensam tyvärr
för maran är här och sjunger sin sång
sin hemska visa hon skriker
en visa om sorger och tvång
******************************
Av hjärta och kärlek det finns inget kvar
Själen är stum och stel
Drömmen att hitta en vän den har stillnat
Det mesta har ju gått fel

Jag sätter på teven det är nåt om världen
Som snart slutar med katastrof
Den glädje jag kände den finns inte kvar
En sån dyster och trist filosof
******************************
men jag är inte alltid så ensam tyvärr
för maran är här och sjunger sin sång
sin hemska visa hon skriker
en visa om sorger och tvång
******************************
jag ligger i sängen med svettiga lakan
som blivit till iskalla rep
klockan är fyra och natten så svart
för sömnen det finns inga knep

av utmattning domnade sinnet till sist
med drömmar om rostig plåt
och snart kommer natten tillbaka igen
Med ensamhet ångest och gråt
******************************
men jag är inte alltid så ensam tyvärr
för maran är här och sjunger sin sång
sin hemska visa hon skriker
en visa om sorger och tvång X2
******************************

Inga kommentarer: