25 juli 2016

Allsång i Västerviks Stadspark

I Västerviks Stadspark flödade solen ned och det blev en skön afton.
Det hade samlats kanske 300 personer för att sjunga allsång och lyssna på mig, Murre Eriksson, Ylva Zanton och Ulf Ebegård.
Kvällen flöt på i ett lugnt och avslappnat tempo och flera kom fram efteråt och berömde allsångskvällen.
Jag hade lagt upp kvällens program så att varannan låt var allsång och varannan var eget val.
Vi började gemensamt med att sjunga "En kväll i juni".
Därefter framförde jag "Den kaxiga myran" och "Du är mitt liv, mitt blod, mitt hjärta.
Ylva Zanton framförde "Båtlåt" och "Fredrik Åkares morgonpsalm".
Murre Eriksson spelade "Idas sommarvisa" och "Stadsparksallén".
Ulf Ebegård sjöng "Sommaren är kort" och "Abborren och våren"
Arne Meijer hade prisutdelningar och det var även bollkastningstävling.
Jag fortsatte med "Ta mig till havet" och en ny visa som heter "Sommarvisa från Västervik"
Murre tog över och spelade "Kåta Maja" och "Ekorrhjulet"
Arne tackade publiken och oss för en fin kväll och sedan avslutade Murre och jag tillsammans med "Vi ska gå hand i hand"
Tack till Viktor Lizson skötte ljudet under kvällen och fick det att låta riktigt bra.

Inga kommentarer: