23 augusti 2016

Höstupptakt på Gamleby Dagcenter

Det var premiär för höstens musikstunder i Gamleby. Man känner sig alltid väldigt välkommen i Gamleby.
Det märktes att det var ett tag sen. Själv gav jag nog ett väldigt förvirrat intryck. Jag hade glömt min bästa pärm, vilket löste sig ganska smidigt ändå, jag fick bara leta igenom storpärmen ordentligt så hittade jag alla visor.
En flicka dansade så ett tag var jag rädd att hon skulle trilla omkull. Hon gillar verkligen sångstunderna.
Två av tjejerna byttes om på cajunen, när det var slut ville en av grabbarna trumma, det får bli nästa gång.
Jag avslutade med att säga "Nu klämmer vi i med Svinnsta skär", och sen stämde jag upp "Dansen på Sunnanö".
Då ruskade alla på huvudet, men sen sjöng vi rätt sång.
Vi sjöng följande visor:
Svinnsta skär
Du käre lille snickerbo
En kväll i Juni
Fattig bonddräng
Igelkottaskinnet
Jag hade en gång en båt
Man ska leva för varandra
Snabbköpskassörskan
Sånt är livet
Trettifyran
Turistens klagan
Varm korv boogie
Vi ska gå hand i hand

Inga kommentarer: