06 oktober 2017

Teddybjörnen Fredriksson i nya allsångshäftet på Gamleby Dagcenter

Äntligen var det nya allsångshäftet klart. Det innehåller totalt 50 låtar. En del mer allsångsvänliga än andra och en del bara fina och vackra. Egentligen skulle jag vilja ha haft plats för fler melodier. Vi får väl se när nästa häfte blir klart. Jag räknar med att det här får hänga med ett år.
Det blev en trevlig stund på Dagcenter och de som vill fick önska sig en allsång.
Lite dans blev det också tid för, man känner sig alltid glad när man lämnar Dagcenter, det är en fin varm stämning där.
Det nya allsångshäftet innehåller följande melodier:

  1. Anna och mig
  2. Apans sång
  3. Blue Hawaii
  4. Brevet från kolonien
  5. Båtlåt
  6. Börja om från början
  7. Dagny
  8. Dansen går på Svinnsta skär
  9. Den siste Mohikanen
  10. Du försvann som en vind
  11. Du käre lille snickerbo
  12. Där hemma på vår gård
  13. En gång jag seglar i hamn
  14. En kväll i juni
  15. En sjöman älskar havets våg
  16. Fattig bonddräng
  17. Gulli Gullan
  18. Idas sommarvisa
  19. I natt jag drömde
  20. Igelkottaskinnet
  21. Jag hade en gång en båt
  22. Jag tror på sommaren
  23. Jag vill ha en egen måne
  24. Jolly ”Jolly Bob”
  25. Leende guldbruna ögon
  26. Ljus och värme
  27. Luffarvisan
  28. Macken
  29. Maj på Malö
  30. Man ska leva för varandra
  31. Margareta
  32. Min gitarr
  33. Oh Boy
  34. Pippi Långstrumps visa
  35. Pärleporten
  36. Sjösala vals
  37. Sommaren är kort
  38. Snabbköpskassörskan
  39. Sång till friheten
  40. Sånt är livet
  41. Säg inte nej
  42. Ta mig till havet
  43. Teddybjörnen Fredriksson
  44. Tiotusen röda rosor
  45. Trasiga skor
  46. Trettifyran
  47. Turistens klagan
  48. Varm korv boogie
  49. Vi ska gå hand i hand
  50. Öppna landskap

Inga kommentarer: