08 december 2017

Julmusik på Kungshöjden i Ankarsrum

Jag var inbjuden till Kungshöjden i Ankarsrum för en stunds underhållning.
Lotta följde med eftersom vi skulle ta oss en liten matbit på Restaurang Mikonos efter spelningen.
Personal och de boende åt en läcker jultallrik och det fattades vare sig mat eller dryck. Snapsvisorna och skratten klingade högt och starkt i matsalen.
Jag inledde med ett antal julsånger Stilla natt, Mössens julafton, Rudolf med röda mulen, Bjällerklang, Jul, jul, strålande jul, White christmas/Jag drömmer om en jul hemma och Julen är här.
Efter det så sjöng jag Börja om från början, Min gitarr, En kväll i juni, , Maj på Malö, Igelkottaskinnet, Varm korv boogie och Inatt jag drömde.
Lotta och jag fick en kopp kaffe och en trevlig pratstund innan vi tackade för oss och for vidare till Mikonos.

Inga kommentarer: