20 februari 2018

Svenska visor i Målilla

Jag gjorde en snabb utflykt till Målilla för att spela på Väntjänstcaféet på Skeppet, Folkets Hus i Målilla.
Det blev en trevlig spelning med en fika och lotteri i pausen.
Jag spelade visor i trekvart för att sedan bryta för en kopp kaffe med dopp.
Efter paus spelade jag en egen visa och lite mer allsångsmelodier.
En trevlig eftermiddag tillsammans med underbara människor och spännande samtal.
Jag pratade mycket med Mats som spelat trumpet och sjungit i Börja Franzens orkester. Han är etta från vänster.

Jag framförde bl.a. följande melodier:
Kärleken och vinden
De' ä' dans på Brännö brygga
Båtlåt
Jag hade en gång en båt
Fattig bonddräng
Ann-Charlottes visa/egen
Båtlåt
En kväll i Juni
Säg inte nej
Varm korv boogie
Turistens klagan

Inga kommentarer: