20 augusti 2018

Den kaxiga myran på Garpekullen

Så var det dags för den första allsången för hösten. Det var trevligt att återses efter sommaren.
Jag ska samla ihop låtar till ett nytt allsångshäfte, och hade med mig ett antal nya allsånger som jag tänker kan passa.
"Den kaxiga myran" av Stefan Demert blev populär, "Brittas Restauran" av Sveriges Jazzband dög också, "Det börjar verka kärlek, banne mig" med Claes-Göran Hederström, "Lyckliga gatan" med Anna-Lena Löfgren  och "We are all the winners" med Nick Borgen funkade också.
"Ovan där", var klockren.
En låt som jag trodde skulle passa var Sven Ingvars-låten "Någon att hålla i hand", men den tyckte flera var svår, men den gillar jag, så den kommer nog med ändå. "Fröken Fräken" gick bra.
Vi hann inte med att spela alla nya låtar så det får kanske gå ett varv till innan jag bestämmer det slutgiltiga resultatet.
Vi hann med att spela några önskelåtar också, "Igelkottaskinnet", "Dagny" och "Trasiga skor" och några fler.

Inga kommentarer: