17 april 2019

Pubkväll på Jäststugan, tyrolerhatten på

Jag var inbjuden att underhålla på Jäststugans pubafton. Jag valde ett sextiotalstema. Alla välkända melodier som antingen legat på Svensktoppen, kvällstoppen eller Tio i topp.
Det serverades god smörgåstårta och dryck därtill och stämningen var på topp.
Jag sjöng och berättade om artister och sångerna, och det mesta är nog till och med sant.
Den låt som var mest populär var Östen Warnerbrings gamla dänga "Du borde köpa dig en tyrolerhatt".
Ljuva sextital - Brita Borg - 1969
Needles and pins - The Searchers - 1964 (Jackie de Shannon var egentligen först)
Det börjar verka kärlek, banne mig - Claes-Göran Hederström - 1968
Ring of fire - Johnny Cash - 1963
Den siste mohikanen - Little (Lille) Gerhard - 1961
Walk in the room - The Searchers - 1964 (Jackie de Shannon var egentligen först)
Hönan Agda - Cornelis Vreeswijk - 1969
Kiss me quick - Elvis Presley - 1961
Vandra vidare - Gunnar Wiklund - 1966
Stand by me - Ben E King - 1961
Du borde köpa dig en tyrolerhatt - 1969
Hello Mary Lou - Ricky Nelson 1961 (Johnny Duncan var egentligen först)
I natt jag drömde - Cornelis Vreeswijk - 1964
Plus några fler

Inga kommentarer: