23 oktober 2013

Trubadurkväll på Markörgatan

Jag hade nöjet att spela på Kornets fritidslokal för hyresgästföreningen. Jag spelade två avdelningar med kaffepaus i mitten, då lilla Tilde som sitter bredvid mig hade härlig dansuppvisning.
Det var en väldigt snäll och uppskattande publik och jag tror aldrig det gått så bra innan.
Mats Molin var snäll nog att låna ut sin Bose L1, så jag hade en riktigt bra ljudanläggning.
Mats passade på att filma två låtar också.
Jag var både glad och rörd över alla snälla ord som jag fick med mig när jag åkte hem.
Här är några av låtarna jag spelade:
  • Lyckliga gatan
  • Esmeralda
  • Bara om min älskade väntar
  • Natten har sitt sätt
  • Ljug för mig
  • Märk hur vår skugga
  • Munspel i G
  • Lilla vackra Anna
  • Kvinde min
  • Polaren Pär
  • Sakta lägger båten ut
  • Flickan och kråkan
  • Vatten och eld
  • Alla fyllons ängel
  • Helt utan skäl
  • Hotel California
  • Whisky in the jar
  • Rötter
  • Blåa tårar
Nyskriven visa som heter Ljug för mig

Cornelis vackra visa Esmeralda

Inga kommentarer: