01 december 2016

Julbord med Spira på Ekhagen, quiz på The Brig

Jag och hundra arbetskamrater på avdelning Spira träffades på Ekhagen för att äta julbord och umgås.
Anna Mild-Ackrell hälsade alla välkomna och tackade medarbetarna för året som varit.
Erik Spjut underhöll och höll i en quiz under kvällen.
En trevlig kväll med glada arbetskamrater.
Efter julbordet hann jag in på The Brig för att hjälpa mitt quizlag med en fråga i sista omgången. Vem sjöng i Trio CMB, det var givetvis Fred Åkerström, som bonusfråga hade de spelat upp "Så lunka vi så småningom" och frågan var: Vem är artisten? Det kom förslag på Fred Åkerström, Freddie Wadling, Finn Zetterholm, Bengt Sändh, Herr T m. fl. Men det var faktisk jag som sjöng, första gången som jag dykt upp som en fråga i en quiz.
Strax efter quizavslutningen dök min svåger och några arbetskamrater upp och vi avslutade kvällen tillsammans på ett trevligt sätt.

Inga kommentarer: