23 mars 2014

Andra dagen på Anstalten Norra

Helgens andra och avslutande spelning på fängelset. Nu var det resterande sju avdelningar som avverkades i rask takt. Jag blev precis lika förvirrad som under gårdagen. Men blev hjälpsamt slussad från avdelning till avdelning av trevlig personal. På sista avdelningen blev jag kvar ett litet tag extra och språkade med två trevliga herrar som beskrev sin miljö och liv väldigt målande. Många spännande livsöden och historier har man fått höra under två dagar.
Ett urval av de låtarna jag tog:
Kvinde Min
Bara om min älskade väntar
Sakta lägger båten ut från land
Esmeralda
Polaren Per
Trasiga skor
Ring of fire
Kärlek på svenska
Rötter
Brevet från kolonien
Whiskey in the Jar
Blå tårar (egen visa)
Lasse och Marie (egen visa)
Visa till Ann-Charlotte (egen visa)

Inga kommentarer: