22 mars 2014

Spelning på Västerviks anstalt

Jag åkte ut till fängelset och blev efter rigorösa säkerhetskontroller inslussad till första avdelningen. Jag spelade utan PA, så det var ju bara att hänga på sig gitarren och köra. Varje spelning var en halvtimme, och det var sju avdelningar. Till sist kände jag mig nästan yr i mössan och hade inte riktigt ordning på vilka låtar jag tagit och vilken jag skulle ta härnäst.
Det blev en god kontakt på varje avdelning och man kände sig väldigt välkommen, både av interner och vårdare.
Det var det tuffaste uppdrag jag haft hittills, inte på grund av fängelsemiljön, men av den snabba takten mellan varje avdelning. Man hann inte riktigt pusta emellan. Men jag tyckte det var riktigt kul och tänker absolut göra om det.
Ett urval av de låtarna jag tog:
  • Kvinde Min
  • Bara om min älskade väntar
  • Sakta lägger båten ut från land
  • Esmeralda
  • Polaren Per
  • Trasiga skor
  • Ring of fire
  • Kärlek på svenska
  • Rötter
  • Kaxiga Myran
  • Diana
  • Whiskey in the Jar
  • Blå tårar (egen visa)
  • Lasse och Marie (egen visa)

Inga kommentarer: