01 april 2014

"Det finns en plats" en nyskriven visa

Jag har skrivit en ny visa och har nu på morgonen spelat in den ner i källaren. Jag spelar på en Bjärtongitarr och har använt en Zoom H2 vid inspelningen.

Det finns en plats jag åker till
Där kan jag koppla av
Det är en sjö i närheten
Där finns det inga krav
Där tar jag av mig kläderna
Och naken går jag i
Jag sköljer bort all stress och sorg
Där känner jag mig fri

På marken brer jag ut en filt
Med kaffefläckar på
Den fick jag av en vän en gång
Ett minne ifrån då
I fjärran flyger svanarna
Och sjunger ut sin svanesång
För dom som inte längre finns
När livet haft sin gång

Jag lägger mig på filten
Och blundar lite grann
Jag låter sömnen ta mig
Och förs bort till drömmars land
Jag drömmer om när jag var ung
Och allting möjligt var
Nu har jag blivit äldre
Men hoppet lever kvar

Det finns en plats jag åker till
Där kan jag koppla av
Det är en sjö i närheten
Där finns det inga krav
Där tar jag av mig kläderna
Och naken går jag i
Jag sköljer bort all stress och sorg
Där känner jag mig fri

Inga kommentarer: