18 december 2014

Visafton på Dagcenter

Det var avslutning på aktivitetskvällarna som Bitte Björk och Sofia Wimarsson ordnar varannan Torsdag på Dagcenter för omsorgstagare inom OF.
Det var tipspromenad, julmacka, julmust och kaffe. Det blev prisutdelning där alla vann varsin julklapp.
Jag spelade hela tiden med uppehåll för tipspromenaden och prisutdelningen. Det var ca: 35 gäster som sjöng med och dansade både tryckare och ringdans. Det blev en härlig stämning.
Ett urval av de sånger jag spelade:
  • Hej Tomtegubbar
  • Nej se det snöar
  • Nu har vi ljus
  • Tre Pepparkaksgubbar
  • Tomtarnas Julnatt
  • Vi äro musikanter
  • Lyckliga gatan
  • En kväll i juni
  • Turistens klagan
  • Snabbköpskassörskan
  • Hönan Agda
  • Anna och mig
  • Brevet från kolonien
  • When you walk in the room
  • Wonderful world
  • Teddybjörnen Fredriksson
  • Inatt jag drömde
  • Jag hade en gång en båt
  • Den kaxiga myran
  • Varm korv boogie

Inga kommentarer: