24 oktober 2014

Trubadurkväll på Kornet

Jag blev inbjuden att spela på Kornet på Markörgatan. Hyresgästföreningen hade arrangerat en mycket trevlig visafton. Det var ungefär 25 som kom för att lyssna på visor, fika, ta ett glas vin eller bara umgås.
Jag spelade fyra omgångar som jag försökte ge lite olika tema. första set lättlyssnat och trallvänligt, de senare kanske något lite mer allvarligare.
Jag blev glatt överraskad att jag blev inbjuden att spela för SKPF (Svenska Kommunal Pensionärernas Förbund) 3/11, det ser jag fram mot.
Ett urval av de visor som framfördes:
  • Lyckliga gatan
  • Trasiga skor
  • Letter to Hermione
  • En kväll i juni
  • Små lyckliga stunder
  • Det finns en plats
  • Träd fram du nattens gud
  • Sjuttonde Balladen
  • Alla fyllons ängel
  • Kärlek på svenska
  • Snabbköpskassörskan
  • Veronica
  • Glimmande nymf
  • Lasse och Marie
  • Blå tårar
  • Hönan Agda
  • Esmeralda
  • Flickan och kråkan
  • Bara om min älskade väntar
  • Bröderna fara väl vilse ibland
  • Visa till Anne-Charlotte

Inga kommentarer: