31 december 2014

Nyårsafton på Västerviks Stadshotell

Västerviks Stadshotell bjöd på Nyårssupé i nya Festsalen på taket. Lokalen var fullsatt av förväntansfulla gäster som alla bjöds på välkomstdrink med färska bär.
Kvällens fyrarätters meny inleddes med Kallrökt laxrulltårta med färskost, pepparrot och örter, därefter bjöds det på Färserad rödingfilé med chablisås och grön sparris, toppad med laxrom, efter fisken kom det Helstekt svensk oxfilé med gräddig sherrydoftande murkelsås, potatisbakelse samt grönsakstimbal, allt avslutades med Grand Dessert.
Fem minuter i tolv bjöds det på ett glas champagne som intogs ute på balkongen exakt klockan tolv.
Kockar och personal skötte nyårssupén utan några missöden, allt gick precis så smidigt som det kan.
Jag hade nöjet att underhålla under den festliga kvällen och spelade populära covers, mestadels svenska, men även flera engelska. Jag avslutade fem i tolv med att spela "Old lang syne".
Min gissning är att en fin nyårstradition är påbörjad.
Ett urval av de sånger jag framförde under kvällen:
  • Walk in the room
  • Have you ever seen the rain
  • Rötter
  • Lyckliga gatan
  • Kärlek på svenska
  • Whisky in the jar
  • Turistens klagan
  • Anna och mig
  • Hönan Agda
  • Trasiga skor
  • En dag i juni
  • The great pretender
  • Diana
  • Hotel California
  • Margareta
  • Brevet från kolonien
  • Sånt är livet
  • Snabbköpskassörskan
  • Ta mig till havet
  • Kvinde min
  • Old lang syne

Inga kommentarer: