23 maj 2015

Avslutning för musikgrupperna på Fabriksgatan, Solhem och Mossgatan

Efter arbetet åkte jag till Fabriksgatans gruppbostäder där Ett glatt gäng från Ekbacksgatan och Fabriksgatans gruppbostäder samlats.
Som vanligt blev det mycket melodier från Astrid Lindgrens produktion och dansband.
De boende deltog riktigt livaktigt och använde rytminstrumenten på ett helt annat sätt än tidigare.
Vi hade en riktig gofika i paus med morotstskaka med glasyr på.
Därefter blev det snabb transport till Solhem där Midgård och Solhems boende och personal samlats.
En av de boende från Midgård hade sin bror som var på besök med sig. Han var körsångare precis som jag, mycket trevligt.
En av tjejerna önskade Bob Dylan och lite annat engelskt material.
Vi körde melodifestivalquiz på Solhem och en av tjejerna kunde i princip allt.
Ett riktigt härligt gäng.
Jag avslutade musikträffarna på Mossgatan, Även där blev det som på Fabriksgatan. De boende deltog på ett helt annat sätt än i början. Maracas och tamburiner kom till god användning.
En av tjejerna rockad loss riktigt ordentligt.
Mitt musikprojekt i omsorgen är nu avslutat, vilken underbar resa det varit. Glada, vanliga och ovanliga människor som tillsammans skapat trevliga stunder.
Jag vill tacka alla fina människor på gruppbostäderna och även på dagverksamheten. 36 träffar totalt under våren, oförglömligt.
Jag hoppas det blir en fortsättning i höst.

Inga kommentarer: