20 maj 2015

Spelning för medicinkliniken

Jag hade nöjet att spela och sjunga för medicinklinikens personal. I festvåningen på Stadshotellet dukades det upp till stort kalas. och vid klockan 19:00 bjöds det till en läcker skärgårdsbuffé.
Kvart i åtta körde jag igång att spela och leda kvällens quiz. Det blev ett långt första pass, 1,5 timme efter en kort paus tog jag ytterligare några låtar, sedan var det dags för prisutdelning på quizzen.
jag körde sen ytterligare ett kort pass innan det var dags att packa ihop grejerna.
Det var en mycket trevlig publik som efter ett tag både sjöng, gungade och levde med i låtarna.
En charmant kväll.
Ett urval av låtarna:
Fritiof i Arcadien
Nå skruva fiolen
Helgdagskväll i timmerkojan
Polaren Per
En kväll i juni
Anna och mig
Rötter
Trettifyran
Whisky in the jar
Molly Malone
Diana
Sjösala Vals
Flickan i Havanna
Lyckliga gatan
Svarte Rudolf
Inatt jag drömde
Hönan Agda
Margareta
Kaxiga myran
Snabbköpskassörskan
Kvinde min
Dagny
Ta mig till havet
Cecilia Lind

Inga kommentarer: