19 juli 2017

Trubadurkväll på Östra Skälö

Jag åkte ut till Östra Skälö Skärgårdsrestaurang med fullpackad bil, utrustad med bra förstärkare och goda vänner. Jag packade upp och spelade från 18.30 till 22.00 för en artigt lyssnande publik som njöt i det sköna vädret medan solen sänkte sig i havet.
Det var i princip vindstilla och skönt.
I pausen åt jag en av de sagolikt goda pizzorna.
När solen började sänka sig blev det nästan en magiskt vacker vy över havet.
Första setet höll jag mig till klassiska svenska visor. Senare under kvällen blev det en salig blandning.
Sista setet spelade jag några egna visor för de som ännu var kvar.
Babsan Kide har tagit fotot på mig.
Sånger jag spelade under kvällen:
Brännö Brygga
Sjösala vals
Inbjudan till Bohuslän
Båtlåt
Jag hade en gång en båt
Det går en vind
Ta mig till havet
Jag ger dig min morgon
Sjuttonde balladen
Maria
Rötter
Twist and Shout
La Bamba
Fools in love
Vatten och vind
Sommarvisa från Västervik

Inga kommentarer: