05 mars 2018

Du försvann som en vind på Gamleby Dagcenter

I vinterväder träffades vi i matsalen för en stunds allsång, nästa gång är det vår hoppas jag.
Nu verkade det som influensatiderna var över och de flesta var tillbaka.
Alla fick som vanligt tillfälle att önska musik och jag tror nästan alla hann med att önska sig en visa.
Ibland överraskar någon och önskar en annan än de brukar, men oftast är det samma melodi en vill ha. En tjej önskar sig alltid "Vi ska gå hand i hand", En melodi som spelas varje gång är "Leende guldbruna ögon"
Den här gången önskades också "Du försvann som en vind", det var nog första gången.
Jag tror jag ska ta och spela en eller två som jag väljer i fortsättningen, det är ju inte lätt att veta vad som finns i ett häfte, när man har svårt att läsa, då kanske man måste ha hjälp att upptäcka vad som finns i häftet.

Inga kommentarer: