28 juli 2018

Utekväll på Mikonos

Det var dags för en trubadurafton på Mikonos Restaurang i Ankarsrum Jag packade bilen med förstärkare, gitarr och musikpärmar.
Ibrahim "Ibbe" Isik, som äger krogen hade gjort plats för mig inne, men jag fick snart flytta ut på uteserveringen och spela där, det blev trångt, fullsatt, men hjärtligt.
Det var sagt jag skulle spela från kl.19 till kl.23, men när jag tackade för mig så sa en skön snubbe att jag kunde inte sluta, så han betalade mig för att spela extra fram till stängningsdags kl.01.
Som trubadur känner man sig verkligen välkommen till Mikonos, både personal och gäster är varma, trevliga människor.
Under kvällen spelade jag väldigt många visor, schlagers, dansband, 50, 60, 70-talsmusik. Det blev Evert Taube, Lasse Dahlkvist, Sven-Ingvars, Elvis, Fats Domino, Irländsk folkmusik och egna låtar.
Jag passade på att hylla Stefan Demert som lämnat oss, med två låtar, "Anna Anaconda" och "Den kaxiga myran".
På resan hem fick jag med mig två gäster som rest till Ankarsrum från Västervik, utan chans att komma hem, de blev avsläppta vid Åhmans, för en nattlig måltid.


Inga kommentarer: