10 december 2018

Livet är en fest på Garpekullen

Det var dags för näst sista träffen i år på Garpekullen. Vi pratade om vilka julsånger vi ska sjunga sista gången och vi tjuvstartade med några av dem. Vi sjöng förstås "Igelkottaskinnet", den önskas varje gång. "Vi ska gå hand i hand" är det en tjej som jämt önskar. En annan kille önskar sig jämt "Hemma på vår gård". Alla har sina favoritvisor de känner sig trygga med.
En av tjejerna hade önskat sig "Bamses visa" förra gången så den hade jag med mig nu.
En av killarna önskade sig något av Nationalteatern, så jag skakade fram "Livet är en fest" som vi sjöng tillsammans. Många kunde hänga med i refrängen.
På vägen hem filmade jag och skapade den fantastiska filmen "Resan från Gamleby till Västervik, gamla vägen"
En spännande film som innehåller ett möte med en traktor, lite snöblandat regn. En stor höjdpunkt är 11 minuter in i filmen då jag passerar Tord och Iris hus, jag passar på att tuta till dem.


Inga kommentarer: