28 mars 2019

Musik och allsång i Mosshult

Jag hade nöjet att avsluta säsongen för Gärdserums föreläsningsförening. Ett 80-tal glada människor hade samlats i Mosshults samlingssal för att lyssna på musik, sjunga och fika.
Det är så underbart att komma ut till föreningar som verkligen lever och frodas, visst, medelåldern är hög, men de håller fanan högt.
Jag började med att presentera mig själv och startade med två melodier med Västerviksanknytning, Den gyllene fregatt av Hootenanny Singers och Visornas stad som är en egen melodi.
Därefter blev det allsång där de som ville fick välja och det vi började med I natt jag drömde och sedan blev det många önskemål.
Det blev önskemål om att jag skulle sjunga några fina visor och jag valde då Kärleken och vinden av Evert Taube och Visa till Anne-Charlotte som är en egen visa.
Vi avslutade med kaffe och smörgås, en trevlig afton.

Inga kommentarer: