11 juni 2019

Allsång på Hasselö sand

Jag åkte till Hasselö för att spela för Handels pensionärer från Linköping.
Det var lite för grov sjö för Freden så båtfärden gick med Sladö.
På Hasselö hade Eon stängt av strömmen så jag sjöng oförstärkt i paviljongen vid sandkornet i drygt två timmar.
Vilket fantastiskt jobb Lina Johansson och de andra gör för att utveckla och hålla liv i skärgården, det går inte nog att betona.
Jag sjöng populära allsånger som alla kunde sjunga med i. Den som de tyckte var roligast tror jag var "Spårvagnen"

Då tar vi spårvagnen upp till himmelen
Det är Gud som kör och Jesus konduktör.
Det går så lätt, lätt, lätt
När man har fribiljett
För jag är frälst, halleluja.
Halleluja, halleluja, halleluja, halleluja
Halleluja, halleluja, halleluja, halleluja
För jag är frälst, halleluja.

Inga kommentarer: