18 december 2019

Julsånger på Nynäsgården och Sundsgården

Mats Molin och jag sjöng julens glada sånger i Hjorted. Vi besökte Nynäsgården och Sundsgården i Hjorted.
En del sånger sjöng vi tillsammans och en del var för sig. Vi använde bjällra på en del av sångerna, ex Bjällerklang och Rudolf med röda mulen.
Jag använde en guitalele på flera sånger, den är stor som en ukulele, men har sex strängar. Det blev ett trevligt ljud tillsammans med Mats gitarr.
I halvtid blev vi bjudna på lunch och åt chili con carne, mycket gott.
Sånger vi sjöng var: White Christmas/Jul hemma, Bjällerklang, Låt mig få tända ett ljus, Nu tändas tusen juleljus, Julvisa i Finnmarken, Knalle Juls vals, I saw mommy kissing Santa Claus/Jag såg mamma kyssa tomten jag, Mössens julafton, Stilla natt, Julen är här, Ser du stjärnan i det blå, Sjömansjul i Hawaii. Nej se det snöar, Nu ha vi ljus, Hej Tomtegubbar, Midnatt råder, Pepparkakegubbar

Inga kommentarer: