06 juni 2021

I Bellmans fotspår på Lofta Caffè


Tack till alla er som besökte Lofta Caffé igår på Nationaldagen. Det blev en underbar afton. Jag hade inte föreställt mig att så många skulle komma. 

Jag framförde Fredmans epistlar och sånger i ett härligt försommarväder.

Frank och Cecile som driver Lofta Caffé är riktiga eldsjälar och gör en stor insats för all sorts kultur i Västerviks kommun. 

Under kvällen framförde jag följande sånger: Solen glimmar blank och trind, Skåda sin morgon, Movitz ta dina pinnar, Nå skrufva fiolen, Igår såg jag ditt barn min Fröja, Hör i Orphei drängar, Se Movitz hvi står du och gråter, Rumlarens väg (egen), Käraste bröder systrar och vänner, Movitz med flor om armen håldt, Systrar hören min musik, Glimmande nymph. Extranummer: Träd fram du nattens gud.

Mats Molin tog fotot

Inga kommentarer: