05 mars 2013

Alla Fyllons Ängel (Anne-Charlottes Vals)

En ny vals som denna gång är inspelad i källaren.

*********************
Alla Fyllons Ängel
Text & Musik - Per Malmborg
*********************
Alla fyllons ängel,
Hon heter Anne-Charlotte
Var fredag går hon rond på stan
Ja det är hennes lott

Och om du sover i en park
Så kanske du har tur
#Då får du hjälp att ta dig hem
Du onyktre figur# X2

En fredagsnatt på vintern
Då var det dags för mig
Jag somnat på en parkbänk
Då sade någon hej

Hur har du det? Säg kan du gå?
Och har du något hem?
#Jag följde sen med Anne-Charlotte
Till Långrevsgatan fem# X2

Vi satte oss i köket
Hon kaffe hällde opp
Vi pratade till morgonen
Men sen så tog det stopp

Då hamna vi i hennes säng
Den var så skön och varm
#Precis som rara Anne-Charlotte
Och hennes runda barm# X2

Jag har sen aldrig flyttat ut
Nej jag bor faktiskt kvar.
Och aldrig att jag flyttar från
Min, Anne-Charlotte så rar

Till alla fyllons ängel
Jag diktat har en sång
#Och även om ditt liv är svårt
Så vänder det en gång# X2

Inga kommentarer: