03 augusti 2013

Lottas Cykeljävelvals

Lotta hade punka på cykeln som jag lagade med stort besvär, samtidigt komponerade jag en vals i vredesmod.

Lottas Cykeljävelvals (Skriven medan svetten torkade)

Om jag ändå vore en händig man C G7
Så skulle jag laga allt vad jag kan G7 C
En trasig dörr, ett kärvande lås C G7
en rostig moped, en skuren sås... G7 C
"Men nu sitter jag bara här och svär F C
Mina färdigheter är sisådär... G7 C " X2
***********************
Lottas cykel har punka minsann C G7
Det är tur att jag är en händig man G7 C
Jag tänker att detta det ska nog gå lätt G7 C
Inget besvär, knappt en droppe svett C G7
"Skiftnyckel har jag en rostig och ful F C
Det gör ingenting, det här ska bli kul G7 C " X2
***********************
Längs kinderna rinner nu svetten ner C G7
Men jag står ju här och fånigt ler G7 C
Med stort besvär har jag lagat en slang C G7
Ur truten så kom det en svordomsharang G7 C
"Men, jag är en hjälte, jag är en karl! F C
Nu är den förbannade cykeln klar!!! G7 C " X2
***********************
Nu prova jag cykeln, jag sitter och svär C G7
Hur kunde det ändå bli så här G7 C
För hjulet det kärvar för bromsen är på C G7
Jag skruvar och skruvar så handen blir blå G7 C
"Punkan jag lagat men cykeln är ding F C
Ja jag fattar minsann rakt ingenting G7 C " X2
***********************
Med hammarn jag bankade till ett slag C G7
Och det var väl ändå ett lyckodrag G7 C
För hjulet det rullar så ledigt och lätt C G7
Och solen den strålar och allt är hett G7 C
"Nu kan jag va lycklig en litet tag F C
Denna händiga, duktiga, fixande dag G7 C " X2

Inga kommentarer: