15 augusti 2013

Ny visa som heter "Ett munspel i G"


Nu börjar det närma sig att den här låten är klar. Det får nog bli en version till kanske, ska nog återkoppla första raden i slutet tror jag.
Nästa gång jag spelar in så ska jag se till att datorn är avstängd, fläktar som surrar kommer med i inspelningen och det är ju dumt.

Ett munspel i G
Text och Musik av Per Malmborg
Augusti 2013

Ack, om jag hade ett munspel i G
Då skulle jag blåsa som fan i det
Nu har jag ju bara en sliten gitarr
Jag knäpper på den med känsla och darr
Jag sträcker på ryggen och öppnar min trut
Ut kommer en visa med sorgligt slut
*****************************************
Jag sitter och gråter för du lämnade mej
Du gav mig en kyss och sen sa du hej
Vi älska varandra i snart femton år
Är det då konstigt det kommer en tår
Nu går jag omkring och skriker och svär
Men inte åt dig för du är inte här
*****************************************
Jag går ner till krogen och tar ett glas vin
Då kommer en kvinna så vacker och fin
Men hon går förbi och ser inte mej
Det skiter jag i, för jag älskar ju dig
Jag borde väl ändå gå vidare snart
Men livet är ändå så sorgligt apart
*****************************************
Nu stapplar jag hem. Jag är trött, jag är full
Uppgiven, ledsen, men hemskt kärleksfull
Min ensamma säng är fuktig och kall
Jag önskar att kvinnan följt med alla fall
Livet gör med dig som hösten med löv
Det är bäst att man minns att allt kött är hö...

Inga kommentarer: