09 januari 2015

Rick Titrö spelade på Briggen

I glatt sällskap gick vi till Briggen och lyssnade på Rick Titrö som spelade sina egna visor.
Vi åt och drack gott och firade min och Lotta Malmborgs bröllopsdag och Mats Molins och Babsan Kides månadsdag. Eva Lis Mattsson och Krister Mattsson lämnade skogen för att fira med oss.
Klockan tio när Rick körde igång kom Visskolan för att lyssna. både gamla och nya elever.
Efter Ricks framträdande blev det öppen scen och många visskoleelever greppade gitarren och sjöng.
Rick framförde följande låtar:
1. Eufaniens hymn och nationalsång
2. Livet före detta
3. Förortsbarn
4. Bar Clochard
5. 30/3 (Christoffer Malmgren)
6. Tjugo spänn på kontot och en plånbok full av hål
7. Nu väljer vi med fötterna igen
8. Minnen av en chans
9. Jag bjuder hela laget
10. Dialog mellan älskande del X (Loke Nyberg) med Sofi Lindell
Paus
11. Dagen efter världen gav upp
12. Hollywood
13. Hack i häl
14. Krogvisa för vit kränkt man
15. Festival (En verkstadsarbetares dagdrömmeri)
16. Mellan månen och Mars (Perssons Pack / Totta Näslund)
17. Kärlek i paket (Fredrik Sandh / Babian)
18. Jag tror jag vilar mig i soffan ett slag
19. Laglös
Extranummer
20. Du behöver nån som värmer dig inatt
21. Härligt lulliga (Leonard Cohen-parodi)
Extra Extranummer
22. Visa till Hemglass (Robert Wikberg och Emil Strandvik) med Robert Wikberg

Inga kommentarer: