07 september 2015

Succépremiär för Open Stage - Västerviksposten

Succépremiär för Open Stage
Ett hundratal personer lockades till premiären av Open Stage på Hotell Fängelset i helgen. Det är, som namnet antyder, en öppen scen där alla som känner sig manade får framföra sin eller andras musik.
Först ut att anmäla sig var Evelyn Wimarsson, en 24-årig socionomstudent som ursprungligen kommer från Hjorted. Hon spelade gitarr och sjöng två egna låtar; "Iors sång" och "Adolescense".
- Jag såg på Facebook att man kunde få uppträda här så det kände jag att jag ville göra. Jag har skrivit sedan jag var femton år och är självlärd på gitarr.
Stort intresse Den klassiskt skolade gitarristen Carl Fredrik Ahlstedt skapade fin stämning med sin musik i toppklass. Några andra som förgyllde premiärkvällen var Roger Mörk, Pethra Norlind, Nanna Walderhaug, Olle Hjorth, Björn Segerberg och sist, men inte minst, upphovsmakarna själva. Sorlet steg mellan framträdandena och stämningen var hög. - Vi märkte innan att det fanns ett jätteintresse men att det skulle komma så här många hade vi inte trott, säger Ylva Zanton.
Per Malmborg berättar att de har fått bokningar ända fram i oktober, men att det finns fortfarande plats för flera. - Jazz, klassisk musik, visor, rock och pop, all musik är välkommen, skrattar Ulf Ebegård. Det finns också plats för flera personer i planeringsgruppen, hälsar arrangörstrion Per Malmborg, Ylva Zanton och Ulf Ebegård, som har dragit igång evenemanget som sträcker sig fram till jul.

Inga kommentarer: