28 februari 2017

Pubkväll i Hultsfred, en härlig stämning

Jag spelade för FUB Hultsfred/Vimmerby på Knektgården i Hultsfred. Lokalen var full av glada människor, ca: 60 st.
Jag hade med mig två damer från Västervik i bilen. Den ena fick träffa sin syster som hon inte träffar så ofta. Den andra damen fick umgås med sin pojkvän som bor i Hultsfred under kvällen.
Det syntes att de ville dansa och jag började med "Varm korv boogie" och dansgolvet fylldes direkt.
Jag spelade ungefär trekvart, sen var det en kort fika innan det var dags för ett pass till.
Jag tror att det här är nog det ställe där publiken är mest med på noterna som jag varit med om. De sjunger, de dansar. En stämning som är så varm och härlig, helt underbart.
Jag spelade bl.a. följande sånger:
Varm korv boogie
Sånt är livet
Proud Mary
Trettifyran
Diana
Den siste Mohikanen
Oh Carol
Sommarvisa från Västervik
Margareta
Sommaren är kort
Dagny
Turistens klagan
Ta mig till havet
Igelkottaskinnet
Vi ska gå hand i hand
Idas sommarvisa
Gulli gullan Ko Ko
Anna och mig
Blue Hawai
En kväll i juni
I natt jag drömde
Snabbköpskassörskan
Jag vill ha en egen måne

Inga kommentarer: