19 september 2018

Kräftskiva på Nynäsgården i Hjorted

Jag var inbjuden till Nynäsgården i Hjorted att underhålla under en kräftskiva.
Jag inledde med att åka till Sundsgården och konstaterade att här är inte Nynäsgården, vände och åkte till rätt ställe.
Vi fick börja med maten när alla kommit på plats, alla var riktigt hungriga. Det fanns sallad, bröd och smör, ost, Janssons frestelse, svampomelett, köttbullar och prinskorv m.m. En riktig festmåltid.
När jag började sjunga, kom en dam som jag känner, upp och ställde sig bredvid mig och hjälpte mig sjunga, så trevligt och roligt.
Jag åt lite snabbt och inledde därefter musiken, det blev Sven Ingvars, Taube, Mats Paulsson m.m.
Där efter kom det in stora kräftfat. Kräftorna var fångade i sjön i Hjorted och kokta i köket på Sundsgården. De smakade otroligt gott. Det bjöds även på snaps till de som ville ha.
Efter kaffet delade jag ut allsångshäften och vi avslutade med en önskestund innan kvällen var slut.
När jag packat ihop hittade jag inte telefonen och snurrade runt en god stund innan en tjej i personalen hittade min mobil på pianot där jag lagt den snyggt och prydligt.

Inga kommentarer: