14 september 2018

Visafton för Gladhammars hembygdsförening

Jag var inbjuden att hålla i en visafton för Gladhammars hembygdsförening. Vi höll till i den trevliga hembygdsgården i Lunds by.
Vi åt tillsammans soppa och bröd, det fanns gulaschsoppa och även potatis purjolökssoppa. Jag tog gulaschsoppan som var mycket välsmakande.
Jag inledde med Evert Taubes "Så länge skutan kan gå" medan vi skänkte förre ordföranden i föreningen en tanke, hans begravning hade varit tidigare under dagen. Därefter blev det fyra egna visor, "Christels visa", "Lasse och Marie", "Alla fyllons ängel" och "Visornas stad", tiden gick fort och jag avslutade första passet med Taubes "Kärleken och vinden"
Vi drack kaffe och fick en liten kaka och sedan tog jag fram allsångshäften och vi hade önsketimme.
Det blev några melodier utanför häftet, "Aldrig mer" och "Anna Anaconda".
Vi avslutade sångstunden med "Inatt jag drömde"
Det blev en mycket trevlig afton, och flera trevliga samtal med de som var där.

Inga kommentarer: