29 oktober 2018

Blue suede shoes och tulpanlökar på Garpekullen

Vi träffades som vanligt i matsalen. Det var riktigt många i dag.
Jag startade med att spela "Sverige" av Kent för en av killarna som gillar den låten. Nästa gång vill Han höra "Love me tender" av Elvis Presley.
Jag har tänkt att man ska kunna önska en låt till nästa gång det är dags för allsång, så spelar vi den då. Jag hoppas det kommer att bli många önskemål. Det blir ju inte allsång, men det blir önskelåtar.
En annan av grabbarna ville höra Elvis, så då fick det bli "Blue suede shoes".
När vi sjöng ur allsångshäftet så blev det följande låtar: Min gitarr, Igelkottaskinnet, Där hemma på vår gård och många andra sånger.
Jag ska passa på att köpa en amaryllis till jul på Garpekullen snart också.
Tulpankylen har gått sönder på Garpekullen så tulpanlökar säljs ut för en krona styck! Passa på att göra fina julgrupper eller att sätta ut i trädgården.

Inga kommentarer: