25 november 2018

Julmusik för HjärtLungföreningen i Västervik

HjärtLungföreningen i Västervik åt julbord och jag hade äran att få underhålla under eftermiddagen.
Jag började med att sjunga några julsånger innan maten kom fram.
Det dukades upp med skinka, siller och annat gott, efter det blev det även prinskorv, köttbullar och Janssons frestelse.
Därefter hade jag ett pass med allsång.
Det blev dags för lottdragning med vinster som medlemmarna hade skänkt
efter lotteriet avslutade jag med några julsånger.
En trevlig eftermiddag hos en mycket aktiv och trevlig förening.

Julsånger som sjöngs:
Bjällerklang
White Christmas/Jag drömmer om en jul hemma
Mössens julafton
Rudolf med röda mulen
Knalle Juls vals
Mommy kissing Santa Claus/Jag såg mamma kyssa tomten
Julen är här.

Allsånger:
Någon att hålla i hand
Turistens klagan
Brevet från kolonien
Börja om från början
Brännöbrygga
Sommaren är kort

Inga kommentarer: