14 februari 2015

Alla hjärtans dag på Vapengränd

Jag spelade på en mycket trevlig fest på Vapengränd. Kvällen gick i kärlekens tecken som sig bör på alla hjärtans dag.
Personalen hade jobbat hela dagen för att göra en så trevlig kväll som möjligt. Gästerna bjöds på en delikat skaldjurssoppa som serverades med bröd till. Måltiden avslutades med kaffe och en Alla hjärtans-bakelse.
Jag spelade två timmar med lite paus för lottdragning.
Ett urval av de sånger jag spelade:
  • Lyckliga gatan
  • Fritiof i Arcadien
  • Svarte Rudolf
  • Inatt jag drömde
  • Hönan Agda
  • Anna och mig
  • Margareta
  • Snabbköpskassörskan
  • Teddybjörnen Fredriksson
  • Det går en vind
  • Omkring tiggarn i Luossa
  • Vi ska gå hand i hand
  • Turistens klagan
  • Nå skruva fiolen
  • Flickan i Havanna
  • Trasiga skor
  • Helgdagskväll i timmerkojan
  • En kväll i juni
  • Sommarkort
  • Ta mig till havet
  • Cecilia Lind

Inga kommentarer: