10 februari 2015

Varm Korv Boogie på Västerviks Dagcenter

Det var dags för andra musikträffen på Västerviks Dagcenter.
Det kom några fler än förra gången, vilket bådar gott för framtiden. Den här gången hade jag med förstärkare och mikrofon och en av deltagarna ville gärna sjunga solo. Jag spelade gitarr och tillsammans framförde vi "Du käre lille snickerbo" och "Teddybjörnen Fredriksson".
Det blev efterhand lite spontandans till både "Gråt inga tårar" och "Varm Korv Boogie".
Vi hann med en liten trevlig fika i mitten som personalen ordnat.
Jag lägger inte ut bilder på grund av min tystnadsplikt.
Ett urval av dagens melodier:
Varm Korv Boogie
Lille katt
Du käre lille snickerbo
Fattig bonddräng
Margareta
Kärlek på svenska
Jag vill ha en egen måne 
Brevet från kolonien
Igelkottaskinnet
Gråt inga tårar


Inga kommentarer: