15 februari 2019

Ljuva sextiotal på Garpekullen

Jag provade med ett tema på Garpekullen idag. Melodier från sextiotalet. Låtar som legat på Svensktoppen och Kvällstoppen. Jag hade valt ut varannan svens och varannan engelsk eller amerikansk. Det blev lite roliga diskussioner om när en är född, om artister och melodier. Jag hade forskat fram lite grundinformation om artisterna och melodierna så jag även hade lite att berätta och en del personliga minnen från melodierna.
I det stora hela ett lyckat koncept.
Melodierna som framfördes var:
Ljuva sextital - Brita Borg - 1969
Needles and pins - The Searchers - 1964 (Jackie de Shannon var egentligen först)
Det börjar verka kärlek, banne mig - Claes-Göran Hederström - 1968
Ring of fire - Johnny Cassh - 1963
Den siste mohikanen - Little (Lille) Gerhard - 1961
I'm a believer .The Monkees - 1966
Hönan Agda - Cornelis Vreeswijk - 1969
I wanna hold your hand - The Beatles - 1964
Vandra vidare - Gunnar Wiklund - 1966
Stand by me - Ben E King - 1961
Du borde köpa dig en tyrolerhatt - 1969
Hello Mary Lou - Ricky Nelson 1961 (Johnny Duncan var egentligen först)
Mårten Gås - Hootenanny Singers - 1967
Walk in the room - The Searchers - 1964 (Jackie de Shannon var egentligen först)
Alla har glömt - Towa Carson - 1967
Suspicious Minds - Elvis Presley - 1968
Tunna skivor - Siw Malmkvist -1960



Inga kommentarer: