19 februari 2019

Visor och allsång för Väntjänstcaféet på Skeppet i Målilla

Jag gjorde en utflykt till Målilla för att spela på Väntjänstcaféet på Skeppet, Folkets Hus i Målilla.
Det blev en trevlig spelning med en fika och lotteri i pausen.
Jag spelade visor i trekvart för att sedan bryta för en kopp kaffe med dopp.
Efter paus spelade jag allsångsmelodier.
En trevlig eftermiddag tillsammans med underbara människor och spännande samtal.
Första akt:
Visornas stad (egen)
Den gyllene fregatt
Ge mig en dag/Österlenvisan
Alla fyllons ängel (egen)
Brännö brygga
Kajsas udde
Ann-Charlottes visa (egen)
Kärleken och vinden

Kaffepaus

Andra akt, allsång med önskesånger:
Allsång
Turistens klagan
Trasiga skor
Säg inte nej
Maj på Malö
Teddybjörnen Fredriksson
Jag vill ha en egen måne
Pärleporten
Vi ska gå hand i hand
Varm korv Boogie
I natt jag drömde

Inga kommentarer: