19 februari 2019

Visor och melodier för PCF Tjust

Prostatacancerföreningen i Tjust hade årsmöte, och Rune Lundström hade kontaktat mig och jag fick äran att sköta underhållningen.
Vi höll till i personalmatsalen, Blåklinten på Västerviks Sjukhus och det bjöds på exotisk planka från Maxi.
Jag blev bjuden att sitta med under maten och det blev flera intressanta samtal om olika ämnen. Flera kom fram till mig och tyckte att min egen visa "Visornas stad" är bra, vilket gläder mig mycket.
Jag framförde följande sånger:
Visornas stad (egen)
Den gyllene fregatt
Ge mig en dag/Österlenvisan
Båtlåt
Lasse och Marie (egen)
Brännö brygga
Kajsas udde
Ann-Charlottes visa (egen)
Helgdagskväll i timmerkojan
Sista bussen (egen)
Kärleken och vinden
Medley: Rötter, Oh Carol, Diana
Extranummer: I natt jag drömde

Inga kommentarer: