10 augusti 2015

Lång spelning på Västerviks Stadshotell

Riggat och klart
Jag hade en trevlig spelning för ett stort sällskap nere i trädgården på Västerviks Stadshotell. Redan på eftermiddagen passade jag på att åka dit och rigga lite snabbt inför kvällen.
Jag spelade ett långt set innan maten sedan blev det en längre paus innan det var dags för ett ännu längre set fram till drygt klockan 23.00.
Bose L1 Compact är en mycket bra ljudanläggning, det är fantastiskt hur ljudet sprider sig även i en riktigt stor lokal.
Följande visor och sånger framfördes:
Nå skruva fiolen
Så lunka vi så småningom
Helgdagskväll i timmerkojan
Omkring tiggarn i Luossa
Fritiof i Arcadien
Sjösala Vals
Polaren Per
Trasiga skor
Sång till Bibbi
Rötter
Novembervisa
Ta mig till havet
Till min syster
Jungman Jansson
Balladen om Fredrik Åkare
Lasse och Marie
Det går en vind
En kväll i juni
Solen glimmar blank och trind
Sjuttonde balladen
Maj på Malö
Turistens klagan
Hönan Agda
Sommarkort
Sakta lägger båten ut från land
Bara om min älskade väntar
Kärlek på svenska
Kvinde min
Strövtåg i hembygden
Öppna Landskap

Inga kommentarer: