31 augusti 2015

Musik på Västerviks och Gamleby Dagcenter

Idag började vi vanliga tiden på Västerviks Dagcenter, det fungerade bra. En av tjejerna som brukar vara ett riktigt yrväder satt nästan och somnade med ett lyckligt leende på läpparna idag. Hon hade tydligen fyllt år och tagit ut sig ordentligt, härligt.
En kille har önskemål på "Om du lämnade mig nu" av Lasse Winnerbäck och Miss Li. Det är väl bara att ta tag och försöka lära in den.
Klockan fem var det dags för första musikträffen på Gamleby Dagcenter
Vi träffade i matsalen och jag kände igen alla som var där, mycket trevligt. Det blev en lyckad första träff. Jag började med Maskvisan eftersom vi var i Gamleby, Qvennarn Rinner Över's gamla hit.
Vi körde sen på i drygt 45 minuter och hade en fikapaus för att sen köra ett litet tag till.
En av tjejerna körde teater till fattig bonddräng, med rörelser och allt inför alla, mycket fint och känsligt gjort.
En del av visorna vi sjöng:
Maskvisan
Dagny
Margareta
Jag hade en gång en båt
Guld och gröna skogar
I natt jag drömde
Varm Korv Boogie
Sommaren är kort
Kaxiga myran
Sjösala vals
Igelkottaskinnet
Jag vill ha en egen måne

Inga kommentarer: