28 april 2016

Miniturné i Horn och Kisa

Jag tog bilen och for till Stångågården i Horn. Roland Sundin, som är kantor, mötte upp mig där och efter två psalmer körde jag igång den profana avdelningen.
Efter avslutad konsert for vi till Kisa och tog en lunch.
Därefter var det dags för att spela på Bergdala äldreboende. Där klarade vi oss utan präst och det blev istället visor för hela slanten. Världens sötaste lilla tant hoppade efter ett tag upp och solodansade till "Turisten klagan"
Sista stället vi besökte var Kindagård äldreboende. Där var prästen på plats och det blev två psalmer och en välsignelse på det.
Roland kompade en del på piano under dagen, ex "Adress Rosenhill" och "Flottarkärlek", mycket trevligt.
Efter avslutad konsert blev det kaffe och macka och flera trevliga samtal.
Lite olika visor på varje äldreboende, men det här var urvalet:
Svinnsta skär
Sjösala vals
Svarte Rudolf
I natt jag drömde
Jungman Jansson
Det går en vind
Adress Rosenhill
Vi ska gå hand i hand
Turistens klagan
Gulli-Gullan
Flickan i Havanna
Flottarkärlek
Igelkottaskinnet
En kväll i juni
Ta mig till havet

Inga kommentarer: