21 april 2016

Vernissage på Vapengränds äldreboende

På Vapengränds äldreboende var det vernissage. Olika konstnärer ställde ut konstverk. Det serverades god mat i matsalen och efter maten underhöll jag först en halvtimme, och i pausen sen var det lotteri med fina vinster. Efter lotteriet körde jag igång igen och det blev en härlig sångstund där alla högg i ordentligt i allsången. Många skratt och leenden blev det.
Jag fick en blomma med mig som tack, den skänkte jag till Lotta när jag kom hem.
Följande sånger stod på dagens spellista:
Svinnsta skär
Jungman Jansson
Sjösala vals
Svarte Rudolf
Inatt jag drömde
Hönan Agda
Det går en vind
Adress Rosenhill
Vi ska gå hand i hand
Turistens klagan
Gulli-Gullan
Flickan i Havanna
Helgdagskväll i timmerkojan
En kväll i juni
Ta mig till havet
Igelkottaskinnet

Inga kommentarer: